InCorpe heeft de aandeelhouders van Linehub geadviseerd bij de aankoop van de aandelen in Basebuilder.
Vanuit de ambitie om de sterkste Europese speler te worden op het gebied van resultaatgedreven marketing, heeft Linehub Basebuilder overgenomen om haar dienstverlening als marketingcollectief uit te breiden. Basebuilders ervaring in het uitbouwen van klantendatabases is een waardevolle aanvulling op Linehub’s bestaande diensten en verrijkt zowel nieuwe als bestaande campagnes.
Basebuilder
Basebuilder helpt retailers en merken met het laten groeien van hun database, het activeren van hun shoppers en het ontwikkelen van loyaliteit onder klanten om de cross-channel verkoop van content strategieën te verhogen. Basebuilder doet dit door leuke en gamified campagnes te creëren die zowel online als offline worden gedistribueerd via de eigen kanalen van de adverteerder: nieuwsbrieven, sociale platforms en offline distributie.
Linehub
Linehub heeft acht internationale kantoren die een volledig scala aan marketingdiensten aanbieden. Basebuilder werkt samen met de zes andere marketinglabels van Linehub: Affiliprint (insert marketing), Conversive (online marketing), Daisycon (affiliate marketing), New-Media (vraaggestuurde leadgeneratie), Sovendus BV (check-out marketing) en Trendata (market intelligence).
“De core business van Basebuilder draagt eraan bij dat Linehub een complete marketingoplossing kan bieden aan bestaande klanten en opent een nieuwe categorie klanten die Linehub nog niet heeft verkend. De synergie tussen alle labels is belangrijk, net als de drive om te groeien, internationaal uit te breiden, prestaties te leveren en samen te werken met geweldige klanten. In deze ambitie hebben Linehub en Basebuilder elkaar gevonden en ik heb er alle vertrouwen in dat we samen nog sneller vooruit kunnen en onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.”
Marko Dobroschelski, CEO Linehub
“Basebuilder is een ambitieuze organisatie met de drive om te blijven innoveren. Linehub laat dezelfde energieke cultuur zien die ons het vertrouwen gaf om het stokje over te dragen. De overname door Linehub biedt Basebuilder kansen om te versnellen. Door gebruik te maken van het internationale netwerk in (onder andere) de Nordics en door gebruik te maken van een aantal centrale diensten.”
Jeroen Ligthart, CEO Basebuilder