Working Spirit

Unica neemt IT-detacheerder Working Spirit over

InCorpe heeft de aandeelhouders van Working Spirit geadviseerd bij de verkoop van hun aandelen in het bedrijf.

 

Working Spirit groeide sinds de oprichting in 2003, uit tot een belangrijke speler in de landelijke markt van ICT-detachering en beschikt over ruim 150 IT-specialisten. Het bedrijf wordt onderdeel van het cluster Unica ICT Solutions, een snelgroeiende allround ICT-dienstverlener met 250 werknemers. De expertise en capaciteit van Working Spirit zorgen voor een forse uitbreiding van de kennis binnen dit cluster. Detachering van IT-specialisten kan hiermee als nieuwe dienstverlening aan klanten worden aangeboden.

 

Opleiden en detacheren

Working Spirit detacheert ICT-specialisten op het gebied van Software Development (NET & Java, IT Infrastructuur en Data & Analytics) en vervult daarmee de behoefte van organisaties die op zoek zijn naar extra IT-kennis of tijdelijke uitbreiding van IT-capaciteit. Het bedrijf uit Deventer detacheert zowel eigen medewerkers als freelancers. Het telt 75 vaste medewerkers en een gemiddelde flexibele schil van 75 Zzp’ers die in opdracht van Working Spirit actief zijn. Naast detachering leidt Working Spirit vanuit haar eigen Academy ook IT-medewerkers op voor haar klanten. Juist in een krappe arbeidsmarkt biedt dit klanten meer mogelijkheden om aan gekwalificeerd ICT-personeel te komen.

 

Versterking voor Unica ICT Solutions en Unica Groep

De expertise en detacheringsdiensten van Working Spirit zorgen voor een verdieping en uitbreiding van de ICT-activiteiten die Unica ICT Solutions levert. Tot dusver werd alle dienstverlening rond de levering en implementatie van ICT-omgevingen van klanten alleen in projectvorm uitgevoerd.  Het beheer en onderhoud werd vanuit een professionele managed services organisatie ondersteund. Met de overname van Working Spirit kan Unica ICT Solutions haar diensten nu ook in detacheringsvorm aanbieden. Daarnaast voorziet de succesvolle eigen Academy van Working Spirit in een bewezen aanpak om personeelstekorten in de ICT te beperken. Die aanpak kan ook worden ingezet om ICT-talent op te leiden voor de andere disciplines uit het Unica netwerk van bedrijven. Unica ziet in de hele breedte van de technische dienstverlening een toenemende behoefte bij haar klanten om projecten integraal uit te voeren, waarbij digitalisering steeds belangrijker wordt.

 

John Quist, CEO van Unica, licht toe: “ICT is al geruime tijd een prominent onderdeel van onze dienstverlening. Met Unica ICT Solutions hebben we daarin al meer dan een decennium een gerenommeerde specialist in ons bedrijvennetwerk, maar ook in onze traditionele domeinen zijn we één van de koplopers in het ondersteunen van ICT-gestuurde processen. Bijvoorbeeld op het gebied van smart building toepassingen om gebouwen duurzamer, comfortabeler, veiliger en efficiënter te maken. Haast al onze dienstverlening is niet meer los te zien van hightech ICT-oplossingen. De acquisitie van Working Spirit versterkt niet alleen Unica ICT Solutions, maar stelt ons ook beter in staat om schaars ICT-talent voor onze hele organisatie aan te trekken en zich daarna optimaal te laten ontwikkelen.”

 

Ambitie

Working Spirit verwacht als onderdeel van Unica gemakkelijker een breder klantsegment te bedienen, zonder het onderscheidende informele karakter van de organisatie te verliezen. De persoonlijke aandacht voor haar medewerkers, maar ook de reputatie zijn belangrijke succesfactoren voor Working Spirit, dat om die redenen onder eigen naam blijft opereren. Nu al bedient Working Spirit diverse grote ondernemingen zoals ABN AMRO, ASML, ING Bank en Thales en heeft de ambitie die portefeuille als onderdeel van Unica verder uitbreiden. Het management, bestaande uit Richard Oosterhuis (algemeen directeur), Jurgen Spoor (commercieel directeur) en Frans Scheuneman (marketingmanager), blijft verbonden aan Working Spirit en behoudt de dagelijkse leiding van het bedrijf.

 

Richard Oosterhuis, algemeen directeur van Working Spirit, voegt toe: “Als onderdeel van Unica kunnen wij de gewenste groeistrategie het beste realiseren. Er is toegang tot een breder klantportfolio en meer kennis. Tegelijkertijd kunnen wij onze eigen identiteit en cultuur behouden. Doordat Unica ICT Solutions en Working Spirit complementaire dienstverlening aanbieden, kunnen we onze klanten beiden breder bedienen.”

Meer weten?

Vrijblijvend kennismaken is altijd een goed idee als u wilt weten wat de mensen van InCorpe voor uw onderneming kunnen betekenen. Neem contact met ons op en wij vertellen u er graag meer over.

Contact met InCorpe

Direct contact met ons

Bel 088 283 33 00 

Antwoord binnen 24 uur

Mail naar info@incorpe.nl

Working Spirit

Unica neemt IT-detacheerder Working Spirit over